Asiakas

Motiva on valtion kestävän kehityksen yhtiö, joka pyrkii edistämään energian ja materiaalien tehokasta ja kestävää käyttöä.

Intro

Tavoitteenamme Motivan kanssa oli luoda sosiaalisen median avulla mahdollisimman herättävä ja innostava Energiansäästöviikon kampanja, joka saa mahdollisimman monen osallistumaan yhtäaikaiseen energian säästötempaukseen. Kampanjan kohderyhmänä oli erityisesti työyhteisöt.

Yhteistyö

Twitter, Instagram, Youtube, luova konseptointi ja kampanjasuunnittelu, sisällöntuotanto, kuva- ja videosisällöt, tekninen pelitoteutus, kohdennettu mainonta. Kampanjan aikainen tekninen tuki ja aktiivinen yhteisömanagerointi.

Tulokset

Osallistuneita organisaatiota 303
Pelaajia yhteensä 3300
Kampanjan näyttökerrat +750 000

Aktivoivalla tietovisalla osallistumiskynnys matalaksi.

Työyhteisöille suunnattu Energiavartti –tietovisa toteutettiin Kahoot-alustalla, jonka avulla organisaatiot pystyivät osallistumaan valmiiseen aiheen tiimoilta tehtyyn tietovisaan helpolla ja yhteisöllisellä tavalla. Näin voitiin varmistaa, että mahdollisimman moni työyhteisö innostuu osallistumaan Energiavarttiin. Reaaliajassa etenevä visailu on koukuttaa ja kouluttaa samanaikaisesti.

Peli avattiin käyttöön itse Energiavartti –hetkenä 8.10. klo 14.15, ja peli oli pelattavissa koko Energiansäästöviikon ajan. Peliin osallistuneitta kannustettiin viestimään pelistä sosiaalisessa mediassa ja yhteisiä kahvi- ja pelihetkiä pidettiinkin runsaasti!

Sosiaalisen median sisällöt tietovisan tukena.

Energiavartti –visan konseptoinnin lisäksi vastasimme sosiaalisen median suunnitelmasta sekä sisällöstä. Tietovisan tueksi suunniteltiin ja tuotettiin  ’5 energiansäästövinkkiä’ –video, jonka vinkit olivat samalla vihjeitä tulevan tietovisan kysymyksistä. Hero-video pilkottiin myös yksittäisiksi, lyhyiksi vinkeikseen, jotka julkaistiin Twitterissä, Instagramissa sekä Facebookissa. Helposti lähestyttävä vinkkisarja herätti runsaasti kiinnostusta, ja videoiden katseluprosentit tavoittaneiden kesken olivat joissain videoissa yli 50% näyttökohdaisen hinnan painuessa alle yhden sentin.

Tulokset.

Osallistuneita
organisaatioita.

303

Kampanjan
näyttökerrat.

+750 000

Pelaajia
yhteensä.

3300

Videonäytön
hinta.

0,007€

Teemu Puuska

Author Teemu Puuska

Brace yourselves winter is coming..

More posts by Teemu Puuska