Viime tilikaudella kasvatimme liikevaihtomme noin 520 000 euroon, ja seuraavan 12 kuukauden aikana tämä tuplataan. NoBotin avainasiakkuuksiin kuuluvat muun muassa Messukeskus, Olvi, Sinituote sekä Jaguar ja Land Rover.

Yhtiön kiihtyvä kasvu vaatii kirkasta näkymää tulevasta, ja palvelua, jota kutsutaan johtamiseksi. Ihmiset eivät ahdistu työstä ja sen tiukoista vaatimuksista, vaan sen tekemisen hidasteista ja esteistä.

Toimitusjohtajaksi on uudelleennimitetty pari vuotta rahoitusalalla viettänyt Jouni Varpelaide.

Johtamisen muutoksia

Yhtiön hallituksen roolia ja kokoonpanoa on muutettu, ja yhtiölle on nimitetty liiketoimintajohtaja sekä toimitusjohtaja. Hallitus vastaa yhdessä toimitusjohtajan kanssa strategisten tavoitteiden asettamisesta, mittaamisesta ja niiden saavuttamisesta tulevan tilikauden aikana.

Hallituksessa toimivat sisältöstrategit Suvi Kinnunen (pj) ja Pyry Suojalehto sekä Teemu Puuska, joka on nimitetty yhtiön liiketoimintajohtajaksi.

Teemu on ollut mukana yhtiön perustamisesta lähtien. Hänen tehtävänsä on pohtia ja hakea vastauksia siihen, mitkä toimialat ovat erityistä kohderyhmäämme. Ytimessä on myös sen ratkaiseminen, miten tuotamme mitattavasti parasta mahdollista lisäarvoa asiakkaille näiden sosiaalisen median viestinnässä.

Toimitusjohtajaksi nimitimme parin vuoden toimitusjohtajattoman kauden jälkeen Jouni Varpelaiden, joka oli vuonna 2014 perustamassa yritystä ja luotsasi sen alkumatkaa. Hän siirtyi NoBotista syksyllä 2016 toimitusjohtajan tehtäviin rahoitusalalle, jonka parissa hän oli vuosina 2002-2014 ruotsalaisen Svea Ekonomin palveluksessa Suomessa (sitä ennen asianajotehtävissä). Alkuvaiheen kasvuyritysten kanssa viihtyvälle Jounille paluu NoBotiin tuntui luontevalta ja hetki oikealta:

”NoBotissa tunnistettiin orastava ja kiihtyvän kasvun myötä todennäköisesti lisääntyvä tarve johtamispalvelulle, jonka ilomielin tarjouduin tuottamaan.”

NoBotin henkilöstö on kymmenhenkinen. Kuvassa mukana vasemmalta lähtien Jouni Varpelaide, Suvi Kinnunen, Pyry Suojalehto, Hayley Le, Teemu Puuska, Sara Keinänen, Jens Zitting ja Anna Markkinen.

Lisäarvon mitattava tuottaminen on ainoa oikea mittari

Markkinoinnin murros jatkuvasti kasvavaan sosiaalisen median potentiaaliin on viime vuosina ollut merkittävä. Visuaalinen laadukkuus on itseisarvo, ja sisällöissä erottautuminen vaatii tinkimätöntä brändin mukaista konseptointia, pelillistämistä ja kohderyhmän ymmärtämistä.

Asiakkaiden kannalta pysyvästi lisäarvoa tuottamaan kykenevät toimijat kasvavat markkinan mukana. Lisäarvon mitattava tuottaminen on raaka mittari, ja samalla ainoa oikea.

Suomen suurimman ruoka-aiheisen Facebook-ryhmän ostaminen

Painotus sosiaalisen median trendien tiiviiseen seurantaan näkyy yrityksen arjessa – uutta kulmaa ja lisäarvoa elintarvikealan asiakkaille tarjotaan myös Suomen suurimman ruoka-aiheisen Facebook-yhteisön välityksellä. Ostimme vuoden vaihteessa Kotiruokaryhmä-nimisen yli 115 000 jäsenen yhteisön, jonka ensimmäisiä kaupallisia yhteistöitä on pilotoitu kesän mittaan.

Olimme haastateltavana aiheesta Lännen Median eri julkaisuissa. Lue juttu täältä.

Varpelaide odottaa eniten energiaa jatkuvasti innovoivasta työyhteisöstä

”Toimitusjohtajan pestiltä odotan eniten yhdessä tekemisestä syntyvää energiaa, joka siivittää loistaviin asiakaskokemuksiin ja tarinoihin. Nuori ja nälkäinen henkilöstö ovat yhteisö, jossa on aidosti mahdollisuus yhdessä toteuttaa rohkeita ja raikkaita ideoita. Nämä ideat ja toteutukset vievät parhaimmillaan koko toimialaa eteenpäin.”

Kysyttävää?

Suvi Kinnunen, 045 128 4521

Teemu Puuska, 040 777 9825

Jouni Varpelaide, 040 043 7874

Suvi Kinnunen

Author Suvi Kinnunen

Terävä kynä, terävä mieli. Olen nopeatempoisesta ympäristöstä ja ajattelusta syttyvä persoona, joka ei usko inspiraation odottamiseen.

More posts by Suvi Kinnunen