Tiivistelmä & Tavoite.

 

Toteutimme Land Roverin uusimman mallin Velarin lanseerauksen sosiaalisen median kanavissa. Lanseerauksen tavoitteena oli tuoda Velar tehokkaasti esille vanhojen ja uusien fanien sekä auton potentiaalisten ostajien keskuudessa. Tekemistämme ohjasi relevantin kohderyhmän tavoittaminen, joka korostui kohdennetun mainonnan suunnittelussa.

Lanseeraus toteutettiin Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä, joista pääpaino oli Facebookissa. Monikanavaisella lanseerauksella toteutimme Land Rover Suomen historian tuloksellisimman sosiaalisen median kampanjan.

 

Kohdennus potentiaalisille ostajille.

 

Koska lanseeraus toteutettiin maailmanlaajuisesti, oli julkaisuihin suunniteltu tarkat visuaaliset materiaalit sekä ajat näiden julkistusta varten. Roolinamme oli sekä kohderyhmien että mainonnan suunnittelu ja optimointi Suomessa. Materiaalina käytettiin sekä kuvia että videoita, joihin oli onnistuttu vangitsemaan täydellisesti Velarin tyylikkyys, eleganttius sekä suorituskyky.

Kampanjassa hyödynnettiin myös Facebook Canvasta tehokkaasti. Canvaksen avulla onnistuttiin tavoittamaan uutta yleisöä ja sitouttamaan heidät haluttuun sisältöön. Kohderyhmien suunnittelussa hyödynsimme potentiaalisten segmenttien eri kiinnostusten kohteita, sijaintia sekä lookalike –yleisöjä. Tavoitteena oli kaikkien tavoitettujen henkilöiden potentiaalisuus auton ostajina tulevaisuudessa.

 

 

A/B-testauksella parempiin konversioasteisiin.

 

Kohdentaminen perustui vahvasti jo aikaisemmin testattuihin ja hyväksi todistettuihin kiinnostuksen kohteisiin, sekä lookalike -yleisöihin. Kohdentamisen kautta pyrittiin tavoittamaan juuri oikeat henkilöt, eikä pelkästään suurta väkijoukkoa, vaikka kyseessä olikin lanseeraus.

Lukuisten kohderyhmä- ja mainosvariaatioiden pohjalta löydettiin ensimmäisten päivien jälkeen kaikista tuloksellisimmat yhdistelmät, joka takasi meille paremmat konversioasteet pienemmällä kustannuksella. Näin syntyi Land Rover Suomen kaikkien aikojen tuloksellisin sosiaalisen median kampanja.

 

 

Suorituskykyisiä tuloksia.

 

Kampanja sai yli 755 000 näyttökertaa ja tavoitti yli 200 000 kuluttajaa. Videot olivat tärkeässä roolissa kampanjassa ja keräsivät yli 135 000 katselukertaa. Uusien liidien kasvu oli kampanjan aikana 68%.

Teemu Puuska

Author Teemu Puuska

Brace yourselves winter is coming..

More posts by Teemu Puuska