Sitouta

fanikuntaasi.

Näkemys.

Ihmiset janoavat jatkuvaa vuorovaikutusta, myös brändeiltä.
Palvelutikoni2 - Sosiaalisen median toimisto - NoBot

Sosiaalinen media perustuu sosiaalisuuteen ja jatkuvaan kommunikaatioon. Ihmiset janoavat jatkuvaa vuorovaikutusta – myös brändeiltä. Yritys, joka vuorovaikuttaa aidosti asiakkaiden kanssa jatkuvasti sekä positiivisissa merkeissä että myös ongelmatilanteissa, on hyvin luultavasti se, joka voittaa asiakkaan luottamuksen ensimmäisenä.

Fanikunnan sitouttaminen perustuu lisäarvoa tuovan sisällön ja oikean kohdentamisen myötä vuorovaikuttamiseen fanien kanssa. Nopeat vastausajat ja oikeanlainen tone of voice kohdeyleisölle kasvattaa sitoutumista ja parantaa sinun ja asiakkaasi välistä sidettä. Hyvä asiakaskokemus sosiaalisessa mediassa näkyy myös myynnissäsi.

Prosessi.

Pitkäjänteistä, mutta palkitsevaa työtä.
Palvelutikoni3 - Sosiaalisen median toimisto - NoBot

1. Haasteiden tunnistaminen

Aluksi on tunnistettava sitouttamisen haasteet, jotka vaihtelevat usein fanikunnasta riippuen. Kuinka haasteet ratkaistaan?

2. Tone of voicen ja vastausajan määrittely

Jokaisessa kanavassa on erilainen kulttuurinsa. Siksi on tärkeää määritellä tone of voice, jonka mukaan kohdeyleisöä puhutellaan. Myös vastausajan määrittely jokaiselle kanavalle on tärkeä tekijä yhteisöllisyyden kasvattamisessa.

3. Yhteisöllisyyden luominen

Yhteisöllisyys tulee ajan kanssa. Jatkuva ja oikeanlainen kommunikointi fanikunnan kanssa auttaa kasvattamaan yhteisöllisyyttä, joka näkyy lopulta sitoutuneimmissa asiakkaissa.

4. Jatkuvuus

Jatkuvuus on kaiken tärkein osuus. Fanikunnan sitouttaminen on pitkäjänteistä työtä, joka ei lopu koskaan, vaan sitä on jatkettava päättämättömästi ja tasaisella tahdilla.

Mittarit.

Vaikuttaako aktiviinen vuorovaikutus asiakkaiden kanssa?

Uskomme, että vaikuttaa. Oman fanikunnan sitouttamiselle voidaan asettaa lukuisia erilaisia mittareita. Tässä avattuna suosikkimme: 

Palvelutikoni1 - Sosiaalisen median toimisto - NoBot

Fanikunnan kasvaminen
Yksi ilmeinen onnistumisen mittari on mitata sitä, kuinka fanikunta jatkaa kasvua ja millaisella aikataululla.

Sitoutumisaste
Kuinka hyvin fanikunta reagoi haluttuihin julkasuihin? Tätä voidaan tarkastella esimerkiksi tykkäysten, jakojen ja kommenttien määrän avulla.

Vastausaika ja sen laatu
Kuinka nopeasti ja laadukkasti vastaat kommentteihin? Yleisön esittämiin kommentteihin reagointi on yhtälailla tärkeää, kuin yksityisviesteihin vastaaminen.

Negatiiviseen palautteeseen vastaaminen
Kuinka hyvin vastaat saamaasi palautteeseen ja kääntyvätkö vastaukset eduksesi?

Jätä soittopyyntö, fan-girl.

Kane’s Soda Pop

CASE: Helposti lähestyttävää sisältöä.

Kane’s Soda Pop halusi lisätä brändin tunnettavuutta ja näkyvyyttä kohderyhmän keskuudessa erityisesti Instagramissa. Tavoitteemme oli tehdä helposti lähestyttävää ja kohderyhmälle houkuttelevaa sisältöä pääosin kuvien muodossa.

Lue case
Habitare

CASE: Neljän päivän live-seuranta.

Toimme positiivista somenäkyvyyttä Suomen suurimmalle huonekalu-, sisustus- ja designtapahtumalle.

Lue case

Tutustu myös muihin tavoitteisiin.

Brändin tunnettuuden kasvattaminen - tavoite - Sosiaalisen median toimisto - NoBot

Brändin tunnettuuden
kasvattaminen

yrityksen myynnin kasvattaminen - tavoite - Sosiaalisen median toimisto - NoBot

Yrityksen myynnin
kasvattaminen

Uusien asiakkaiden tavoittaminen - tavoite - Sosiaalisen median toimisto - NoBot

Uusien asiakkaiden
tavoittaminen

Asiakassegmenttien - tunnistaminen - Sosiaalisen median toimisto - NoBot

Asiakassegmenttien
tunnistaminen