Sosiaalisen median koulutus antaa työkaluja tulokselliseen sosiaalisen median markkinointiin. Oletko jo ymmärtänyt sosiaalisen median mahdollisuudet yrityksesi markkinoinnissa, mutta et ole löytänyt oikeita tapoja hyödyntää niitä? Sosiaalinen media on välttämätön asia nykypäivänä yrityksen markkinoinnissa, mutta tietoa sen toimivuudesta ei välttämättä löydy vielä yrityksesi sisältä.

Yrityksen sosiaalisen median kanavia ei kannata tehdä hätiköidysti, vaan niiden sisältöön ja tuottamiseen kannattaa panostaa. Kaikilla yrityksen sosiaalisesta mediasta vastaavilla henkilöillä tulisi olla sama linja ja tiedot siitä, minkälaista sisältöä luodaan. Sosiaalisen median markkinointi oikein käytettynä boostaa myyntiä ja luo parempaa julkisuuskuvaa yrityksestä, minkä takia onkin tärkeää tietää, mitä siellä kannattaa tehdä ja miten somesta saa suurimman hyödyn irti yrityksen markkinoinnissa.

Sosiaalisen median koulutus antaa vastaukset ainakin näihin kysymyksiin:

 

Miksi ja miten yrityksen tulisi olla näkyvissä eri sosiaalisen median kanavissa?

Twitter, Facebook ja Instagram alkavat olla monille jo tuttuja, mutta miten Snapchatia, Periscopea tai YouTubea voi hyödyntää yrityksen sosiaalisen median markkinoinnissa? Koulutuksessa selviää, missä somekanavissa yrityksen kannattaa olla mukana ja mihin kannattaa panostaa tai mihin päinvastoin aikaa ei kannata turhaa kuluttaa. Koulutuksessa myöskin opetellaan ihan käytännössä käyttämään eri sovelluksia ja somekanavia sekä perustetaan tilit tarvittaessa.

Myös LinkedIn on erinomainen sosiaalisen median kanava verkostoitumiseen ja suhteiden luomiseen. Tässä aikaisemmassa postauksessamme jaamme vinkkejä siihen, miten omaa LinkedIn-profiilia voi parantaa, mutta sen yrityskäyttöön saat lisää konkreettisia vinkkejä sosiaalisen median koulutuksesta.

Minkälaista sisältöä juuri sinun yrityksesi kannattaa julkaista?

Siinä vaiheessa, kun yrityksessä on siirrytty sosiaalisen median useisiin eri työkaluihin, pitäisi niitä aktiivisesti päivittää suurimman hyödyn takaamiseksi. Sosiaalisen median koulutus tarjoaa yritykselle tietoa siitä, millaista sisältöä kannattaa julkaista ja milloin. Tiesitkö, että sisällön julkaisuajallakin on väliä? Sisällön tuottamiseen ja julkaisuun liittyy monia asioita, jotka kannattaa ottaa huomioon parhaan mahdollisen tuloksen takaamiseksi.

Oikeanlaisella sisällöllä luodaan lisäarvoa asiakkaalle ja saavutetaan uutta yleisöä sosiaalisessa mediassa. Seuraajien sitoutumisesta kertovat tykkäykset ja kommentit. Sosiaalisen median ehdottomasti parhaita puolia on tiedon nopea leviäminen. Yritys voi hyödyntää sitä omissa kampanjoissaan tai muihin nopeisiin tiedotusasioihin liittyen.

Miten hyödyntää maksettua mainontaa sosiaalisessa mediassa ja kohdentaa sisältö oikein?

Alkuun voi joskus tuntua hankalalta saada seuraajia yrityksen sosiaalisen median kanaviin, jolloin maksetut mainokset tuovat tarvittavaa lisänäkyvyyttä. Mainontaa pystytään kohdentamaan hyvin oikealle ihmisjoukolle. Kohdentamalla juuri oikeat ihmiset löytävät teidät ja samalla seuraajien määrä nousee.

Hakukone-optimointi on myös yksi asia, johon koulutuksesta saa tärkeää tietotaitoa. Esimerkiksi yritysblogin näkyvyyteen Googlessa vaikuttaa oikeiden hakusanojen käyttö. Sosiaalisen median koulutuksesta voit saada apua juuri sinulle oikeiden avainsanojen löytymiseen ja niiden käyttöön blogin kirjoitus- ja julkaisuvaiheessa.

nayttokuva-2016-10-18-kello-15-11-29
Kun sosiaalisessa mediassa kaikki muu alkaa olla hyvin, niin on tärkeää tietää, miten sosiaalisen median markkinoinnin tuloksia pystytään mittaamaan. Minkälaisia työvälineitä tulosten mittaukseen käytetään ja miten tuloksia pystytään hyödyntämään tulevaisuudessa? Mittaus on erittäin olennainen osa tavoitteellista sosiaalisen median markkinointia.

Yrityksen on myöskin hyvä opetella heti sosiaaliseen mediaan mentäessä, kuinka asiakaspalautteeseen vastataan eri kanavissa. Myöskin julkisiin negatiivisiin kommentteihin tulee osata vastata oikealla tavalla, jotta yrityksen julkisuuskuva säilyisi hyvänä.

Miten yrityksesi hyötyy sosiaalisen median koulutuksesta?

Sosiaalinen media on täynnä erilaisia mahdollisuuksia yrityksille, ja oikein käytettynä se vahvistaa yrityksen julkisuuskuvaa ja antaa lisäarvoa asiakkaille. Jos yrityksessä halutaan pitää sosiaalisen median kanavien ylläpito itsellä, niin silloin ehdottomasti kannattaa panostaa oikeanlaiseen koulutukseen parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

 

Marianne Sendenali

Author Marianne Sendenali

More posts by Marianne Sendenali