Intro

Sisältöanalyysin ja strategian avulla kohderyhmää puhuttelevaa sisältöä ympäri vuoden.

Vuonna 2017 vastasimme Suomen suurimman huonekalu-, sisustus- ja designtapahtuma Habitaren sosiaalisen median strategiasta ja kohdennetusta mainonnasta. Tavoitteena oli puhutella ja herättää keskustelua entistä enemmän tavoitellun kohderyhmän keskuudessa.

Projekti

Sisältöanalyysi, Sosiaalisen median strategia, Kohdennettu mainonta & Jatkuva sparraus

Asiakas

Messukeskus, Habitare

Sisältöanalyysista strategiaan.

 

Vuonna 2017 vastasimme Suomen suurimman huonekalu-, sisustus- ja designtapahtuma Habitaren sosiaalisen median strategiasta ja kohdennetusta mainonnasta. Strategia perustui vuoden 2016 sosiaalisen median sisältöjen analyysiin, jossa selvitimme muun muassa mitkä ovat olleet eri julkaisutyyppien keskimääräiset tavoittavuudet sekä sitoutumisasteet orgaanisesti, kuin maksetusti. Lisäksi tarkastelimme erityyppisten julkaisuiden tavoittavuutta kuukausitasolla, joita peilasimme julkaisuiden kuukausikohtaiseen määrään, sisältöihin sitoutuneiden ihmisten määrään ja käytettyyn investointiin. Näiden perusteella loimme strategian ja ohjenuorat vuoden 2017 sisällöille.

Strategian mukaista sisältöä.

 

Vuoden aikana tavoitettiin yli 500 000 sisustuksesta kiinnostunutta kuluttajaa ja ammattilaista. Tavoitteena oli puhutella ja herättää keskustelua entistä enemmän tavoitellun kohderyhmän keskuudessa. Tässä onnistuttiin ja sitoutuminen oli edellistä vuotta huomattavasti suurempaa. Fanikunta jatkoi kasvuaan ja kasvoi vuoden aikana 12%. Yksi selkeä onnistumisen mittari oli 133% kasvu sitoutumisasteessa, joka kielii strategian mukaisesta sisällöstä, kuin myös tehokkaasta kohdennuksesta oikealle kohderyhmälle.

Tavoitettuja
henkilöitä.

+ 500 000

Fanikunta
kasvoi.

+ 12%

Kävijämäärä
kasvoi.

+ 8%

Sosiaalisen median vaikutus
päätöksenteossa kasvoi.

+ 90%

Teemu Puuska

Author Teemu Puuska

Brace yourselves winter is coming..

More posts by Teemu Puuska