Luovaa sisältöä vaikuttajien kautta

 

Trampoliinipuisto Rushin toisen puiston avajaisten yhteyteen suunniteltiin vaikuttajamarkkinointikampanja, jonka tavoitteena oli kasvattaa tietoisuutta puistosta ja sen tarjoamista aktiviteeteista halutun kohderyhmän keskuudessa.

Kampanjan pääkohderyhmänä olivat 18-25 -vuotiaat, aktiiviset elämäntavat omaavat nuoret naiset. Kampanjassa toteutettiin Instagramissa, erityisesti Stories-ominaisuutta hyödyntäen. Luodun Stories-sisällön tueksi vaikuttajat julkaisivat kuvan omaan Instagram-feediinsä. Lisätyn kuvan yhteydessä osa vaikuttajista arpoi vapaalippuja Rushiin, jonka avulla lisättiin vuorovaikutusta vaikuttajien fanien keskuudessa.

 

 

Oikean kohderyhmän tavoittaminen

 

Kampanjassa korostui oikeanlaisten vaikuttajien mukaan ottaminen. Tutustuimme vaikuttajien seuraajien demografiaan, jonka jälkeen mukaan valikoitui kahdeksan oikeanlaisen kohderyhmän omaavaa vaikuttajaa. 

Kampanjan vaikuttajien tuli olla rentoja ja erilaisista aktiviteeteista kiinnostuneita. Tällä tavoin varmistettiin se, että myös heidän seuraajansa ovat potentiaalisia asiakkaita. Luonnollisen ja mielenkiintoisen sisällön avulla kampanjalla lisättiin tietoisuutta ja herätettiin mielenkiintoa trampoliinipuistoa kohtaan kohderyhmän joukossa. 

 

 

Instagram Stories + kuva

 

Vaikka Instagram-tarinat ovat näkyvillä vain 24 tuntia, ne antavat sisältöön erilaisia ulottuvuuksia perinteisten kuvien rinnalle. Erilaiset muokkaustyökalut mahdollistavat rennommat ja helpommin lähestyttävämmät sisällöt.

Vaikuttajien luomaat tarinat olivat sekä kuvia että videoita. Annoimme sisällön luomiseen hyvin vapaat kädet, jotta sisältö vaikuttaisi luonnolliselta. Lopputuloksena saatiin vaikuttajien omalle tyylille uskollista, seuraajia sitouttavaa ja visuaalisesti hyvännäköistä materiaalia.

Kampanjaan yhdistettiin kumpaakin Instagramin ominaisuutta. Oma valokuvaajamme takasi, että vaikuttajat saavat mieleisensä kuvat myös omaan feediinsä. Kokonaisuutena näkyvyys taattiin moninaisten tarinoiden sekä tyylikkään feediin tulevan kuvan avulla. Feediin julkaistujen kuvien sitoutumisaste oli yli 15%, joka on noin kolme kertaa enemmän tavalliseen julkaisuun verrattuna.

 

 

Tuloksissa korostui sitoutuminen

 

Kampanjaan osallistui 8 vaikuttajaa, joiden avulla tavoitettiin yli 73 000 kuluttajaa. Sisällöt saivat yli 100 000 näyttökertaa, joissa sitoutuminen oli 15,8%. (Lähes nelinkertainen Instagramin keskiarvoon verrattuna.)

 

Asiakkaan kommentti

 

”Kampanjan aloittaminen ja eteenpäin vieminen oli aktiivisen yhteydenpidon myötä helppoa. Meidän tarpeidemme mukaan valitut vaikuttajat takasivat hyvän ja onnistuneen kampanjan.”

Petteri Tiainen
Markkinointipäällikkö

Pyry Suojalehto

Author Pyry Suojalehto

Kokonaiskuvasta pieniin yksityiskohtiin. Sosiaalisesta mediasta kiinnostunut jalkapalloromantikko.

More posts by Pyry Suojalehto