Sitouttavampaa sisältöä.

 

Nuorille ja vanhemmille makeiden ystäville tuttu Haribo on maailman suurin viinikumikarkkivalmistaja. Olimme toteuttamassa HARIBO Suomelle 25-vuotisen taipaleen johdosta Matador Mix- kesäkampanja-aktivointia ja entistä sitouttavampia sosiaalisen median sisältöjä.

Yhteistyön tavoitteena oli saada kesäkampanjaan mahdollisimman paljon osallistujia sekä sitouttaa ja tavoittaa sosiaalisen median sisällöillä enemmän yleisöä. Lisäksi halusimme erityisesti keskittyä yhteisömanagerointiin, jonka avulla fanikuntaa voidaan entisestään sitouttaa brändiin.

 

 

Orgaaniset näyttökerrat +862%.

 

Toteutimme laadukasta ja sitouttavaa sosiaalisen median sisältöä kuvien ja videoiden muodossa. Sosiaalisen median julkaisuiden lisäksi toteutimme kaksi kilpailujulkaisua. Toinen kilpailujulkaisuista oli koko kesän kestävä aktivointi ja toinen oli live-kilpailuna toteutettu Haribon karkkiruletti.

Tuotimme brändin ilmeen mukaisia sosiaalisen median sisältöjä, joissa korostui niiden helppo leviävyys, viihdyttävyys ja ansaittu näkyvyys. Sisällöt olivat fanikuntaa osallistavia ja aktivoivia, joka tekee niistä sosiaalisen median algoritmeja suosivaa. Saavutimme toukokuun aikana yli 1.2 miljoonaa orgaanista näyttökertaa ja prosentuaalisesti tavoittavuus kasvoi +723%.

Yhteisömanagerointi näkyi päivittäisessä tekemisessämme. Aktiivisen yhteisömanageroinnin avulla kasvatettiin fanikunnan yhteisöllisyyttä ja kommenttimääriä, jonka avulla ansaittiin lisänäkyvyyttä orgaanisesti. Leikkisän tone of voicen ja nopeiden vastausaikojen pyrkimys oli kasvattaa asiakasuskollisuutta ja sitoutuneisuutta.

Selkeä osoitus onnistuneistä sisällöistä ja fanikunnan sitoutumisesta oli fanikunnan kasvu – kuukauden aikana uusia sivutykkääjiä tuli yli 3200. Fanikunnan sitoutuminen kasvoi 33%. Kommenttimäärien kasvu prosentuaalisesti oli 7271% edeltäviin kuukausiin verrattuna.

 

Tulokset.

 

Kampanjan aikana sitoutuminen kasvoi yli 33% edellisiin kuukausiin verrattuna. Sisällöt saivat orgaanisia näyttökertoja yli 1 260 000 kertaa ja kommentteja, sekä reaktiota yli 61 000. Fanikunta kasvoi kuukauden aikana 3200 uudella fanilla.

Teemu Puuska

Author Teemu Puuska

Brace yourselves winter is coming..

More posts by Teemu Puuska